بلاگ, هاست

آموزش هاست پایتون

آموزش هاست پایتون

به هاستی که از زبان پایتون پشتیبانی می‌کند و قابلیت نصب بر روی وب سرور کاربر را دارد، هاست پایتون می‌گویند. با استفاده از Extensionهای پایتون می‌توان به زبان‌های C یا C++ کدنویسی انجام داد. هاست پایتون امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه این مقاله به‌طور کامل در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. پس اگر به دنبال آموزش هاست پایتون هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

هاست پایتون چیست؟

هاست پایتون چیست؟

قبل از اینکه به سراغ آموزش هاست پایتون برویم، اجازه دهید تا کمی در خصوص آن صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید، پایتون یک زبان برنامه‌نویسی محبوب است که برای توسعه برنامه‌های وب و برنامه‌های دیگر از آن استفاده می‌شود. وقتی که شما یک وبسایت یا برنامه وب با استفاده از پایتون می‌سازید، نیاز دارید تا آن را در یک محیطی اجرا کنید که پشتیبانی از زبان پایتون داشته باشد. به عبارت دیگر، شما نیاز به یک هاست پایتون دارید که بتوانید برنامه‌های پایتونی خود را روی آن اجرا کنید.

هاست پایتون معمولا از سمت سرورها یا ارائه‌دهندگان خدمات وب ارائه می‌شود که به شما امکان اجرای کدهای پایتونی و ارائه وبسایت‌هایی که با فریمورک‌هایی مانند Django یا Flask نوشته شده‌اند را می‌دهند. این ارائه‌دهندگان معمولا امکاناتی مانند پایگاه داده، پشتیبانی از SSL، ایمیل و دیگر ویژگی‌های لازم برای اجرای یک وبسایت را نیز فراهم می‌کنند.

چرا باید از هاست پایتون استفاده کرد؟

از جمله مهمترین دلایل استفاده از هاست پایتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده است که خواندن کدهای آن برای مبتد‌ی‌ها هم بسیار ساده است.
  2. پایتون یک زبان چند منظوره است که برای توسعه برنامه‌های وب، علم داده، هوش مصنوعی، انجام کارهای سیستمی و غیره استفاده می‌شود.
  1. پایتون از یک جامعه بزرگ و فعال برخوردار است که معمولاً باعث ایجاد ابزارها، کتابخانه‌ها و منابع آموزشی بیشتری می‌شود.
  2. پایتون قابلیت اتصال و همکاری با زبان‌های دیگر را دارد، بنابراین برنامه‌نویسان می‌توانند از آن به عنوان یک زبان سازگار و یکپارچه برای پروژه‌های مختلف استفاده کنند.
  3. پایتون از اکوسیستم گسترده‌ای از کتابخانه‌ها، فریمورک‌ها، ابزارها و جامعه پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا به سرعت و با کیفیت بالا پروژه‌های خود را توسعه دهند.

آموزش هاست پایتون

در آموزش هاست پایتون به شما نحوه راه‌اندازی هاست پایتون در سی پنل را به شما آموزش می‌دهیم. برای انجام این کار کافی است تا به روش زیر اقدام کنید.

  1. در قدم اول آموزش هاست پایتون شما باید وارد سی پنل خود شوید. برای انجام این کار کافی است تا https://yourdomain/cpanel را در مرورگر خود وارد کنید. البته برای وارد شدن به سی پنل می‌توانید از پورت 2082 و 2083 استفاده کنید.
  2. بعد از وارد شدن به سی پنل شما باید از مجموعه Software بر روی گزینه Setup Python App بزنید.

آموزش هاست پایتون

  1. در این قسمت شما باید ورژن پایتون خود را در بخش App اضافه کنید. بعد از انتخاب App شما باید اسمی برای دایرکتوری خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که دایرکتوری شما به‌طور اتوماتیک ساخته می‌شود و نیازی نیست تا آن را به صورت دستی ایجاد کنید.
  2. بعد از اینکه دایرکتوری خود را انتخاب کردید، بر روی گزینه Setup کلیک کنید تا پایتون شما در App ساخته شود.
  3. اکنون در بخش App Directory این امکان برای شما وجود دارد تا دایرکتوری که از قبل مشخص کرده‌اید را تغییر دهید.
  4. در بخش App URL شما می‌توانید از آدرس App مسیر پروژه خود را عوض کنید. این موضوع را گفتیم برای اینکه به شما بگوییم که لازم نیست پروژه پایتون شما در دایرکتوری اصلی قرار بگیرد. بلکه می‌توان آن را در مسیرهای فرعی نیز قرار داد. برای مثال

آموزش هاست پایتون

yourdomain.com/PythonProject

  1. اگر پکیج خاصی مد نظرتان باشد می‌توانید در بخش Execute command آن را وارد کنید و سپس بر روی گزینه run بزنید تا نصب آن شروع شود.

آموزش هاست پایتون

  1. بعد از اینکه تغییرات خود را اعمال کردید، بر روی گزینه Update بزنید تا تمامی تغییراتی که مد نظرتان است، اعمال شود.
  2. اکنون باید به آدرسی که مشخص کرده‌اید بروید تا پیغام فعالسازی پایتون را ببینید.

در هنگام خرید هاست پایتون باید به چه مواردی توجه کرد؟

در هنگام خرید هاست پایتون باید به نکات بسیار زیادی توجه داشت که در ادامه آموزش هاست پایتون به برخی از مهمترین این نکات اشاره کرده‌ایم.

  1. مطمئن شوید که ارائه‌دهنده هاست سرورهای ویندوز را ارائه می‌دهد و محیط سرور شما ویندوز باشد.
  2. بررسی کنید که هاست ارائه شده از امکانات مورد نیاز برنامه‌های شما، مانند پشتیبانی از NET، MS SQL Server و دیگر ابزارهای مربوط به توسعه ویندوزی پشتیبانی می‌کند.
  3. اطمینان حاصل کنید که هاست ارائه شده امکان مقیاس‌پذیری برای برنامه‌های شما را دارد، به طوری که در صورت نیاز به منابع بیشتر، به راحتی قابل توسعه باشد.
  4. ارزیابی کنید که ارائه‌دهنده هاست پشتیبانی فنی 24/7 با کیفیت و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات، به شما در رفع مشکلات به‌وجود آمده کمک کند.
  5. امنیت یکی از مواردی است که در هنگام خرید هاست باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و خرید هاست پایتون نیز از این قضیه مستثنی نیست. اطمینان حاصل کنید که هاست ویندوز ارائه شده از امنیت لازم برخوردار است و از مکانیزم‌های امنیتی مانند فایروال، حفاظت در برابر نفوذ، و بروزرسانی‌های امنیتی استفاده می‌کند.
  6. قیمت‌ها و امکانات مختلف ارائه شده توسط ارائه‌دهندگان مختلف را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدامیک بهترین ترکیب قیمت و کیفیت را برای شما ارائه می‌دهد.
  7. نظرات و بازخوردهای کاربران فعلی را در مورد خدمات هاست ویندوز ارائه ‌شده توسط ارائه‌دهنده مورد نظرتان بررسی کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

از هاست پایتون در چه مواردی استفاده می‌شود؟

از هاست پایتون در چه مواردی استفاده می‌شود؟

از جمله مهمترین موارد استفاده از هاست پایتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

میزبانی وبسایت‌های پایتونی

اگر وبسایت یا برنامه‌ای را با استفاده از فریمورک‌های مانند Django یا Flask توسعه داده‌اید، می‌توانید از هاست پایتون برای میزبانی آنها استفاده کنید.

ساخت و اجرای برنامه‌های پایتونی

می‌توانید برنامه‌های پایتونی خود را برای اجرا و استفاده در محیط آنلاین روی یک سرور پایتون ارائه شده توسط ارائه‌دهندگان هاست پایتون قرار دهید.

توسعه و تست برنامه‌ها

می‌توانید از هاست پایتون برای توسعه و تست برنامه‌های خود استفاده کنید. با داشتن یک محیط توسعه آنلاین، می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را توسعه دهید و آنها را تست کنید و از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن شوید.

میزبانی برنامه‌های علم داده

اگر به توسعه برنامه‌های مختلف با استفاده از پایتون مشغول هستید، می‌توانید از هاست پایتون برای میزبانی برنامه‌ها و مدل‌های خود استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای متنوع پایتون

هاست پایتون امکان استفاده از ابزارهای مختلف مانند توسعه وب، ابزارهای مربوط به علم داده و ابزارهای دیگر برای انجام کارهای مختلف را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص آموزش هاست پایتون، ویژگی‌ها و نکات مهم در هنگام خرید این نوع از هاست صحبت کردیم. خرید هاست پایتون یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما می‌توانید برای وب سایت خود بگیرید. پس در هنگام خرید این نوع از سرویس عواملی مانند نیازهای برنامه‌ی خود، امکانات مورد نیاز، کیفیت سرویس، امنیت، مقیاس پذیری و .. را در نظر بگیرید. اگر در خصوص خرید هاست پایتون و آموزش هاست پایتون نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. آن‌ها به خوبی نیازهای شما را درک می‌کنند و به شما در خرید مناسب‌ترین هاست پایتون کمک می‌کنند.

5/5 (1 نظر)