بلاگ, سرور

مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری | انتخاب سرویس مناسب برای کسب و کارها

مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری

مقایسه جامع میان سرور ابری و دیتاسنتر ابری

کسب و کارهای بزرگ و صاحبان مشاغلی که درصد بالایی از کارهای خود را با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری مدیریت می‌کنند، سرور ابری و دیتاسنتر ابری را به منظور مدیریت و ذخیره داده‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. این در شرایطی است که سرور ابری دارای تفاوت‌هایی با دیتاسنتر ابری است و انتخاب و استفاده از سرور ابری یا دیتاسنتر ابری به نوع کسب ‌و کار و نیازهای شما برای مدیریت داده‌ها بستگی دارد. در این مطلب از وب سایت آتنا هاست با مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری همراه شما هستیم.

دیتاسنتر ابری؛ روشی مرسوم برای حفاظت از برنامه‌ها و داده‌های حیاتی

دیتاسنترها روشی غالب برای نگه‌داری از برنامه‌ها و داده‌های حیاتی هستند. دیتاسنترها به‌عنوان مقاصد فیزیکی برای نگهداری روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، سرورها و کنترل‌کننده‌های تحویل کاربرد دارند. برای مدت‌ها مسئولیت مدیریت دیتاسنترها برعهده تیم‌های IT بود، تا اینکه زیرساخت‌های ابری در این حوزه تحولی بزرگی ایجاد کردند.

ایجاد دیتاسنتر ابری به این معنا بود که کسب‌ و کارها می‌توانند از مجازی‌سازی بخش IT داخلی خود بدون محدودیت یا کاهش کیفیت عملکرد آن استفاده کنند. در واقع امروزه دیتاسنترهای دارای زیرساخت ابری به‌ تدریج جایگزین مرکز داده‌های سنتی شده‌اند. در ابتدای مسیر و زمانی‌ که دیتاسنتر ابری به‌تازگی معرفی شده بود، بعضی از افراد تندرو معتقد بودند که این فناوری جدید ممکن است ناامن و ضعیف و هزینه‌بر باشد؛ اما واقعیت امر با این تصورات کاملا در تضاد است.

به طور معمول زیرساخت‌های مبتنی ‌بر ابر راه را برای کسب ‌و ‌کارهایی باز می‌کنند که بودجه محدودی دارند؛ اما به‌ دنبال استفاده از فناوری قدرتمند هستند. با دیتاسنتر بر پایه فضای ابری، کسب‌ و کارها هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه و هزینه‌های تعمیر و نگهداری مداوم را دیگر ندارند و از امنیت شبکه در سطح جهانی بهره‌مند خواهند شد که با استفاده از مرکز داده سنتی در‌دسترس نیست.

با استفاده از خدمات خرید هاست ویندوز آتنا هاست، شما به یک محیط پشتیبانی کامل برای وبسایت خود دسترسی خواهید داشت. هاست ویندوز در واقع فضای میزبانی وب است که سیستم عامل ویندوز دارد و فرصت های بسیار زیاد و مناسبی را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند. از جمله خدمات فروش هاست مجموعه آتنا هاست می‌توان به خرید هاست وردپرس ایران، خرید هاست ویندوز ایران، خرید هاست لینوکس ایران، خرید هاست ویندوز آلمان و همینطور خرید هاست  Sql اشاره کرد. در ضمن باید اشاره کنیم که آتنا هاست نمایندگی فروش هاست ویندوز و نمایندگی فروش هاست لینکوس در کشور می‌باشد.

دیتاسنتر ابری؛ روشی مرسوم برای حفاظت از برنامه‌ها و داده‌های حیاتی

مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری با توجه به عملکرد کلی سرور ابری

به طور کلی سرور ابری زیرساخت فیزیکی یا مجازی قدرتمندی است که امکان ارائه برنامه‌ها یا پردازش اطلاعات یا ذخیره‌سازی داده‌ها را فراهم می‌کند. برخی از سرورهای ابری با استفاده از نرم‌افزار مجازی‌سازی ایجاد می‌شوند که یک سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی تبدیل می‌کند. ارائه‌دهندگان خدمات ابری از مدل زیرساخت تحت عنوان سرویس یا مدل IaaS (مخفف Infrastructure-as-a-Service) استفاده می‌کنند تا به این ترتیب سرورهای مجازی یا فیزیکی را در‌دسترس مشتریان قرار دهند.

بعضی از مهم‌ترین خصوصیات سرورهای ابری به شرح زیر هستند:

  • زیرساخت‌های محاسباتی که می‌تواند فیزیکی یا مجازی یا ترکیبی از این دو باشد
  • بهره‌مندی از تمامی قابلیت‌های سرور داخلی
  • قابلیت پردازش بارهای کاری فشرده و ذخیره حجم زیادی از اطلاعات
  • در‌دسترس‌ بودن خدمات خودکار در‌ صورت تقاضا از‌طریق API
  • قابیلت انتخاب پرداخت ماهانه یا روش‌های دیگر پرداخت برای کاربران
  • امکان انتخاب برنامه هاستینگ مشترک با توجه به نیاز

چرا باید مجموعه آتنا هاست را برای خرید سرور انتخاب کرد؟ اصولا شرکت‌هایی که حجم زیادی داده را در اختیار دارند یا ‌سایت‌های پربازدید، به طور معمول از سرورهایی اختصاصی استفاده می‌کنند؛ زیرا این مجموعه‌های به سطوح بالایی از امنیت نیاز دارند. با این وجود، کسب ‌و کارهای کوچک‌تر نیز می‌توانند با خرید سرور اختصاصی از مزایای آن‌ بهره‌مند شوند.

خرید این نوع از سرورها کاربردهای فراوانی دارد که صاحبان کسب‌وکارها و مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند با استفاده از آن‌ها سایت‌ خود را بهینه‌ کنند و رشد فروش محصولات یا کیفیت ارائه خدمات خود را ارتقا دهند. شما می‌توانید برای خرید سرور اختصاصی، خرید سرور مجازی، خرید سرور مجازی بیگ بلو باتن و انواع سرور مجازی بیگ بلو باتن از خدمات این مجموعه به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید.

مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری از نظر جنبه‌های مختلف

برای بررسی تفاوت سرور ابری و دیتاسنتر ابری، باید پیش از هر ‌چیز تفاوت بین سرور و دیتاسنتر را بدانیم. به طور کلی سرورها کامپیوترهای قدرتمندی هستند که داده‌ها را به‌ شکل داخلی یا مجازی ذخیره و پردازش و مدیریت می‌کنند. در طرف مقابل دیتاسنترها مراکز ذخیره‌سازی برای اپلیکیشن‌ها و داده‌های حیاتی سازمان‌ها به ‌شمار می‌آیند. سرورها در درجه اول نرم‌افزار را ارائه می‌دهند؛ این در شرایطی است که دیتاسنتر به شرکت‌ها یا سازمان‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری از نظر جنبه‌های مختلف

حال بیایید به ‌سراغ بررسی و مقایسه تفاوت‌های میان سرورها و دیتاسنترهای ابری برویم. به طور معمول سرور ابری از سرورهای فیزیکی متعددی تشکیل شده است که از‌ طریق شبکه به ‌هم متصل می‌شوند و فضای ذخیره‌سازی بزرگی برای منابع (مانند رم، پردازنده، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی) را به وجود می‌آورند. لازم به ذکر می‌باشد که این فضای ذخیره‌سازی بزرگ در تمام سرورهای ابری در‌دسترس است و با توجه به نوع سرویسی که مشتریان انتخاب می‌کنند، در‌ اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اساسا برجسته‌ترین استفاده از سرور ابری این است که در ‌صورت بروز خرابی هر‌یک از سیستم‌های سخت‌افزاری، کاربر به شکل خودکار به سخت‌افزار سالم منتقل می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که در ‌صورتی‌ که به هر دلیلی به افزایش منابع نیاز داشته باشید، سرورهای ابری به‌راحتی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند. با تمامی این قابلیت‌های مهم، دیتاسنتر ابری سرویس پیشرفته‌تری از سرور ابری است که امکانات به‌ مراتب کامل‌تری در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید گواهینامه امنیتی ssl، خرید فضای ابری عمومی، خرید فضای ابری خصوصی و خرید دامنه به مجموعه آتنا هاست مراجعه کنید.

 نوع کاربری سرور ابری و دیتاسنتر ابری

نوع کاربری سرور ابری و دیتاسنتر ابری

پرسش مهمی که ممکن است برای صاحبان مشاغل مختلف به ‌وجود بیاید، این است که بین سرور ابری و دیتاسنتر ابری کدام‌یک را باید انتخاب کرد؟ برای انتخاب گزینه مناسب، شما باید نیازها و انتظاراتتان از سرور یا دیتاسنتر را بشناسید. پس از شناخت نیازهای کسب‌ و کار، با مقایسه دیتاسنتر ابری و سرور ابری و بررسی کاربرد و ویژگی‌های هر کدام می‌توانید سرویسی مناسب کسب‌ و کار خود را انتخاب کنید.

کاربرانی با شرایط زیر باید از سرورهای ابری استفاده کنند:

  • افرادی که به سرور و IP عمومی (Public) نیاز دارند
  • افرادی که به راه‌اندازی سروری برای پروژه‌های دانشجویی احتیاج دارند
  • کسانی که برای مدت محدودی قصد دارند سرور راه‌اندازی کنند

کاربرانی که شرایط زیر را دارند، باید دیتاسنترهای ابری را انتخاب کنند:

  • کسانی که به مدیریت کامل و پیشرفته منابع (پردازنده و رم و فضای ذخیره‌سازی)، سیستم‌عامل، مدیریت Load Balancing، ارکستریشن و کوبرنتیز نیاز دارند
  • افرادی که به چندین سرور و استفاده از مایکروسرویس یا چندین آی‌پی پابلیک برای پروژه‌ای بزرگ نیاز دارند
  • کسانی که مدیریت و سازمان‌دهی معماری شبکه بین سرورها و در پنل مبتنی ‌بر اوپن‌استک برایشان اولویت دارد
  • افرادی که به تنظیمات پیشرفته برای کانفیگ فایروال نیاز دارند
  • سازمان‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات مبتنی ‌بر رایانش ابری به مشتریان
  • کاربرانی که به آی‌پی و منابع و سرورهای مجازی نامحدود احتیاج دارند
  • کسانی که به بارگذاری ایمیج دلخواه خود برای انتقال سیستم ‌عامل یا اطلاعات به سرویس‌های ابری نیاز دارند

جهت خرید سرور اختصاصی پرسرعت و ارزان، کلیک کنید

دریافت امکانات مورد نیاز وب سایت‌ها با آتنا هاست

با مقایسه سرور ابری و دیتاسنتر ابری متوجه شدیم که هرکدام از این سرویس‌ها با در نظر گرفتن کاربرد بالقوه خود می‌توانند انتخابی مناسب برای کسب‌ و کارهای مختلف باشند. صاحبان کسب ‌‎و کارهای مختلف به منظور مدیریت داده‌های خود به سرورها یا دیتاسنترها نیاز دارند. با توجه به نیاز کسب‌ و کار و انتظاراتتان از سیستم مدیریت داده و ذخیره‌سازی آن، باید میان سرور ابری و دیتاسنتر ابری یکی را انتخاب کنید.

مجموعه آتنا هاست یا مرکز داده آتنا، در سال 1389 توسط تیم فنی شرکت نوآوران فناوری اطلاعات امروز راه‌اندازی شد و با هدف ارائه خدمات میزبانی در داخل کشور، با اتصال به شبکه فیبر نوری کشور و تهیه لینک‌های رادیویی پشتیبان، در حال ارایه برترین خدمات به کاربران است.

0/5 (0 نظر)