شرکتها و کسب و کارهای مختلف در حال ساختن هویتی برای برند خود هستند تا بتوانند بیشتر دیده شوند. ساخت هویت برای برند از مهمترین بخشهای یک کسب و کار موفق است. اگر هویت سازی برند به درستی انجام شود مزایای زیادی به ارمغان میآورد.
با ما همراه شوید تا از نکات مهم ساخت هویت برند موفق مطلع شوید و اگر قصد دارید کسب و کار خود را شروع کنید، بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.
برندینگ چیست؟
برندینگ فرآیندی جامع و استراتژیک است که به شکلگیری هویت، شخصیت و ارزشهای یک برند کمک میکند و تأثیر قابل توجهی بر نحوه درک مشتریان از محصولات یا خدمات ارائه شده دارد. این فرآیند شامل انتخاب نام مناسب، طراحی لوگو، ایجاد هویت بصری و توسعه پیامهای ارتباطی است که به وضوح و به طور مؤثر ارزشها و مأموریت برند را منتقل میکنند. برندینگ نهتنها به شناسایی برند در بازار کمک میکند، بلکه با ایجاد تمایز میان برندها، اعتماد مشتریان را جلب کرده و وفاداری آنها را افزایش میدهد. در دنیای رقابتی امروز، برندینگ به عنوان یک ابزار کلیدی برای جذب و حفظ مشتریان عمل میکند و میتواند بر موفقیت بلندمدت یک کسبوکار تأثیرگذار باشد. به علاوه، برندینگ مؤثر میتواند به ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان کمک کند و از این طریق به تقویت ارتباطات عاطفی میان برند و مشتریان منجر شود، که در نهایت به افزایش فروش و رشد کسبوکار خواهد انجامید. در نتیجه، برندینگ نهتنها به عنوان یک استراتژی بازاریابی، بلکه به عنوان یک سرمایهگذاری در آینده برند و کسبوکار محسوب میشود.
چرا به هویت برای برند خود نیاز دارید؟
- متمایز شدن از دیگر برندها: اگر میخواهید شناخته شوید و برند متمایز و خاصی برای خود درست کنید، همین
- ارتباط برقرار کردن با مردم
- تجربه
- به کسب و کار اجازهی پیشرفت میدهد.
- برند باید دسترسی به مخاطب برایش آسان شود.
دربارهی رقبای خود تحقیق کنید
تحقیق کردن رقبای شما میتواند به بهبود هویت برند شما کمک کند. با مقایسه و سنجش نقات قوت و ضعف رقبای خود میتوانید هویت برند خود را تقویت کنید و اشتباهات برندهای رقیب را مرتکب نشوید. درس گرفتن از شکست دیگر برندها به شما امکان پیشرفت در زمان کوتاه و بدون اشتباهات قبلی دیگر برندها را میدهد.
نام برند
انتخاب نام مناسب برای برند شما از مهمترین جنبههای ساخت برند به حساب میآید. بهتر است نام برندی را انتخاب کنید که نه تنها خاص است بلکه توسط دیگر برندها استفاده نمیشود. همچنین توصیه میشود نام برند به محصول شما مرتبط باشد و به راحتی بتوان از آن برای استفاده در شبکههای اجتماعی استفاده کرد. برندی که به یاد ماندنی است تنها شامل لوگو نیست. تمامی بخشها از ایده گرفته تا طراحی، هدف و همچنین فعالیتی که در شبکههای اجتماعی دارد آن را از دیگر برندها متمایز میکند.
اهمیت برند قوی
برند هیچوقت خوب یا بد نیست. برندها با توجه به محیط و همچنین محلی که بوجود میآیند سنجیده میشوند. برند قوی به مخاطبین شما علاوه بر اینکه استارت آپ شما را معرفی میکند، میتواند راهی برای سیگنال دادن به دیگر افراد است بخاطر اینکه به چیزهایی که
آیا نیازی به مشاوره با متخصصین جهت ایجاد هویت برند است؟
به نظر هیچ قانون خاصی در مورد هویت برند وجود ندارد اما توصیه میشود در صورتی که بودجهی لازم برای اینکار را دراید با متخصصین در این حوزه مشورت کنید تا هویت برند خود را تکمیل کنید و به بهترین شکل ارائه نمایید.
چه چیزی یک برند قوی و مناسب را تشکیل میدهد؟
- متمایز: میان رقبا دیده میشود و توجه مردم را به خود جلب میکند.
- به یاد ماندنی: تأثیر بصری (تصویری) به جا میگذارد.
- قابلیت توسعه: میتواند همراه برند رشد کند
- انعطاف پذیر:در اپلیکیشنهای مختلف قابل استفاده است.
- هماهنگ: هر بخش مکمل بخش دیگر است.
- اجرای آسان: برای طراحان سایت آسان است و به راحتی قابل فهم است.
لوگوی برند
لوگو چهرهی برند شما است. قلهی کوه یخی هویت برندتان است! جامعه هدف خود را در نظر بگیرید و ببینید چه چیزی با مخاطب شما ارتباط برقرار میکند و هویت شما و کسب و کارتان را به خوبی نشان میدهد.
طراحی لوگوی برند خود را نباید به ترند و مُد روز محدود کنید. لوگویی خوب است که در سالهای مختلف و با تغییر مُد به چشم بیاید.
5 نکته زیر را در طراحی لوگو رعایت کنید
- آن را ساده نگه دارید
- به یاد ماندنی بودن لوگو
- انطباق پذیری
- از خود بپرسید که آیا از نظر دیگران مناسب است؟
- برای طولانی مدت طراحی شود
- اگر طراحی لوگو، حس و حال برند شما را حفظ کرده است میتوانید میتوانید از این مرحله بگذرید.
لوگوی خود را طراحی کنید
هویت برند یک سیستم طراحی در هم تنیده است. بیشترین بخش نظر اولیهی مردم دربارهی برند شما از طریق لوگویی که دارید شکل میگیرد. لوگو مانند چهرهی برند شما است. پس باید دقت کنید تا لوگوی خوبی طراحی کنید.
در طراحی لوگو باید به مواردی مانند فونت، رنگ و عکسی که در طراحی استفاده میکنید دقت کنید. برای انتخاب رنگ مناسب میتوانید روانشناسی رنگها را مطالعه کنید و یا رنگی که با هویت برند شما نزدیکتر است را انتخاب کنید. سعی کنید رنگی که انتخاب میکنید مشابه رقبای شما نباشد. میتوانید در برند از چند رنگ (1 تا 8) برای زیباسازی استفاده کنید.
ساخت سایت برای هویت برند شما از مهمترین بخش ساخت هویت برند است. با ساختن سایت، اعتبار برند شما افزایش پیدا میکند. اگر دنبال خرید هاست و دامنه جهت راه اندازی سایت و توسعه یا راه اندازی سایت هستید میتوانید از طریق آتناهاست اقدام کنید.
ساختن هویت برند زمانبر است
فرآیند برندینگ هرگز نباید شتابزده انجام شود. مهم است که استراتژی برند خود را از ابتدا به وضوح تعریف کنید تا بتوانید بر اساس آن در حین رشد کسب و کارتان پیش بروید.
اگر به تنهایی شروع میکنید، حتماً کمی وقت بگذارید و به برندی که میخواهید بسازید فکر کنید. در این سفر هیجانانگیز، به یاد داشته باشید که:
– اهمیت برندینگ را درک کنید
– استراتژی مشخصی ایجاد کنید که هدف مخاطب شما را تعریف کند
– هویت برند خود را مشخص کنید و آن را به طور مداوم در کانالهای مختلف استفاده کنید
پس از اینکه استراتژی خود را تدوین کردید و لوگوی خود را طراحی کردید، شما یک گام بزرگ در ساخت برند خود برداشتهاید. هویت برند شما به هم میآید تا از کسب و کار شما حمایت کند و اعتماد و شناخت را در میان مشتریان ایجاد کند.
صدای برند
منظور از صدای برند این است که چطور به نظر میآید. اگر به این نکته توجه کنید یکپارچگی در تمامی بخشها دیده خواهد شد. مثلا اگر لحنی که در سایت بکار میبرید نمکی و با جذبه است، بهتر است آن را در تمامی پلتفرمهای خود به طور یکسان پیاده کنید.
اهداف و ارزشها
هدف برند شما بایدبرای برند شما همیشه واضح و روشن باقی بماند. هدفمند بودن برند نه تنها برای جلب رضایت مشتری به شما کمک میکند بلکه همچنین برای برند شما وجههی خوبی دارد. ارزشهای شما برند شما را میسازد. هر دو ارزش مهم هستند زیرا تصمیمات شما را تحت تأثیر قرار میدهند.
کلام آخر
ساخت هویت برندی که با ارزشها و اهداف شما در یک راستا است و همچنین جلوهی کسب و کارتان را ارتقا میدهد از اهمیت زیادی برخوردار است. هویت برند خوب از طریق لوگوی مناسب، لحن مناسب در سایت، شبکههای اجتماعی و شعار کسب و کار شما امکان پذیر است. از عوامل دیگری که برند شما را قابل اعتماد میکند در اختیار داشتن سایتی است که داون تایم آن حداقل باشد و سرعت بالایی داشته باشد. بنابراین لازم است هاست و دامنه خوبی تهیه کنید.
در صورتی که میخواهید سفارش هاست و دامنهی خود را انجام دهید، میتوانید از طریق سایت آتناهاست اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق راههای ارتباطی و شماره تلفن با ما تماس بگیرید.