سرور مجازی کنفرانس؛ بهترین میزبان برای برگزاری وبینارها

به‌کارگیری استراتژی‌های رایج قدیمی برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی مراکز آموزشی یا بسترهای تکنولوژیک کسب‌وکارها نمی‌تواند راهگشا باشد. بسیاری از این مجموعه‌ها برای خرید هاست، به هاست‌های اختصاصی نیاز دارند تا بتوانند با بهره‌مندی از پهنای باند بالاتر سرعت خدمات خود را افزایش دهند. سرور مجازی کنفرانس یکی از برترین گزینه‌ها برای دانشگاه‌ها و هلدینگ‌های بزرگ است که جلسات خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. به‌عنوان‌مثال با امکانات تعبیه‌شده در این میزبان‌ها چالش‌های موجود برای خرید هاست ویندوز ایران یا خرید هاست لینوکس ایران از بین می‌رود و این مجموعه‌ها می‌توانند با هدف برگزاری وبینارهای مختلف، از بهترین میزبان‌ها برای ارائه خدماتشان استفاده کنند.

سرور مجازی کنفرانس؛ بهترین میزبان برای برگزاری وبینارها

کنفرانس مجازی؛ بستری امن برای گردهمایی‌های آنلاین آموزشی و تجاری

برگزاری وبینارهای آنلاین به‌ویژه بعد از وقوع پاندمی کرونا رایج شد. مراکز آموزشی در سراسر دنیا و شرکت‌های بزرگ برای برگزاری جلسات خود به بستری نیاز داشتند تا بتوانند جلسات خود را با بالاترین کیفیت برگزار کنند. در این شرایط خرید سرور اختصاصی یا خرید سرور مجازی کنفرانس راهکار مناسبی بود تا مراکز آموزشی و شرکت‌ها مدیریت بهتری بر فرایندهای اجرایی خود داشته باشند.

به عبارت بهتر کنفرانس مجازی با پشتیبانی از انواع گردهمایی‌های آنلاین مانند: وبینار، سمینار، جلسات و دوره‌های آموزشی غیر حضوری، کنفرانس و میتینگ‌های تجاری، ارتباط افراد را به‌صورت آنلاین و ویدئویی شکل می‌دهد. در این نوع ارتباط کاربران می‌توانند با استفاده از متن، ویدئو، صوت و امکانات دیگر اطلاعات خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

بر همین اساس مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای برگزاری وب کنفرانس عبارت‌اند از:

  • رایانه متصل به اینترنت
  • نرم‌افزار وب کنفرانس
  • سرور مجازی کنفرانس

سرور مجازی کنفرانس چیست؟

سرور مجازی کنفرانس چیست؟

با امکانات تعبیه‌شده در سرورهای مجازی کنفرانس، دغدغه خرید هاست، سرور یا فضای ابری برای مراکز آموزشی و شرکت‌های بزرگ از بین رفته است. اگر برای مرکز آموزشی یا شرکت خود به دنبال خرید سرور باشید، حتما با عناوینی مانند “خرید سرور مجازی بیگ بلو باتن ارزان“، “سرور اختصاصی بیگ بلو باتن“، “سرور مجازی بیگ بلو باتن” و عناوینی از این دست برخورد کرده‌اید.

این عناوین معرف سرورهای اختصاصی برای خدمات آموزشی و برگزاری وبینارهای آنلاین هستند. در واقع سرور مجازی کنفرانس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سرویس اختصاصی وب کنفرانس‌های آنلاین به‌شمار می‌آید که با اتصال به شبکه، داده‌های وب‌سایت‌ها را ذخیره می‌کند و امکان برگزاری وبینارهای آنلاین را به وجود می‌آورد.

مزایای استفاده از سرور مجازی کنفرانس

مزیت خرید سرور مجازی کنفرانس کمتر از امکانات خرید هاست Sql، خرید هاست وردپرس ایران، خرید گواهینامه امنیتی ssl، خرید دامنه و… نیست. مجموعه‌هایی که این نوع سرور را برای خدمات خود استفاده می‌کنند، بیشترین امکانات را برای برگزاری وبینارهای آنلاین به وجود می‌آورند. کنفرانس‌های مجازی حالتی تعاملی‌تر را برای شرکت‌کنندگان وبینارها به همراه دارند و اعضای آن‌ها می‌توانند با ایجاد گروه‌های جداگانه و بهره‌مندی از امکانات تعبیه‌شده، جلساتی منظم و حرفه‌ای را برگزار کنند. بر همین اساس خرید سرور مجازی کنفرانس مزایای فراوانی برای مجموعه‌های آموزشی و شرکت‌ها در پی دارد.

این مزایا عبارت‌اند از:

  • عدم وابستگی به مکان برای برگزاری جلسات
  • کاهش هزینه‌ها برای تشکیل جلسات
  • تنوع پلتفرم‌های برگزاری جلسات
  • در اختیار داشتن امکانات مختلف برای برنامه‌ریزی‌های گروهی
  • امکان ضبط جلسات و مشاهده مجدد آن‌ها

خرید سرور اختصاصی؛ بهترین راهکار برای برگزاری کنفرانس‌

خرید سرور اختصاصی؛ بهترین راهکار برای برگزاری کنفرانس‌

معمولا مجموعه‌هایی که به دنبال سرور مجازی کنفرانس می‌گردند، مراکز آموزشی بزرگ یا شرکت‌هایی هستند که سرعت عملکرد پردازش‌ها و کیفیت ارتباط برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل سرورهای مجازی‌ کنفرانس متناسب با نیازهای کاربران و با محدودیت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. اگر به دنبال بهره‌مندی از بالاترین کیفیت ارتباط و اطمینان از برگزاری وبینارهای آنلاین با سرعت بالا هستید، بهترین راهکار خرید سرور اختصاصی است.

با خرید سرورهای اختصاصی و به دنبال آن خرید فضای ابری خصوصی، ضمن استفاده از پهنای باند اختصاصی و عدم اشتراک داده‌های میزبان با کاربران دیگر، برگزاری جلسات بدون هیچ‌گونه محدودیت و مشکلی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند. البته خرید فضای ابری عمومی یا استفاده از امکانات سرورهای عمومی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ اما بیشتر این سرورها محدودیت‌هایی را برای زمان برگزاری جلسات، تعداد نفرات و… تعیین می‌کنند.

انواع نرم‌افزارهای سرورهای مجازی کنفرانس‌

نرم‌افزارهای سرور مجازی کنفرانس بر مبنای معیارهای متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند. شما برای انتخاب بهترین نرم‌افزار باید متناسب با ظرفیت سازمان، تعداد جلسات ماهانه، تعداد افراد حاضر در جلسات، نوع هاست و میزبان، مدت‌زمان جلسات و فاکتورهایی این چنینی نرم‌افزار مناسب را برای برگزاری میتینگ‌های خود انتخاب کنید.

با وجود یکسان بودن کلیات امکانات در این نرم‌افزارها، ممکن است یکی از آن‌ها برای برگزاری کلاس‌های آموزشی مناسب‌تر باشد و دیگری نیز کاربرد بالایی برای جلسات مکالمه محور ارائه دهد. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین نرم‌افزارهای سرور مجازی کنفرانس اشاره می‌کنیم.

نرم‌افزار ادوب کانکت (Adobe Connect)

بسیاری از مجموعه‌های آموزشی برای برپایی کلاس‌های آنلاین، از نرم‌افزار ادوب کانکت استفاده می‌کنند. این برنامه با برخورداری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص و رابط کاربری مناسب، نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده است.

از سوی دیگر ادوب کانکت را نمی‌توان به تنهایی اجرا نمود و برای اجرای آن حتما باید یک سرور مجازی کنفرانس را تعبیه کرد. این نرم‌افزار با نصب شدن بر روی سرور، امنیت جلسات را افزایش می‌دهد و اعضای شرکت یا مراکز آموزشی می‌توانند جلسات خود را بدون نگرانی از تهدیدهای امنیتی برگزار کنند.

بیگ بلو باتن؛ محبوب‌ترین نرم‌افزار برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاه‌ها

بیگ بلو باتن؛ محبوب‌ترین نرم‌افزار برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاه‌ها

نرم‌افزار کاربردی دیگر برای بهره‌مندی از امکانات سرور مجازی کنفرانس، بیگ بلو باتن (BigBlueButton) است. این برنامه رایگان و منبع باز (Open Source) بر روی سیستم‌عامل لینوکس ubuntu 16 اجرا می‌شود و امکان برگزاری کلاس‌های مجازی، وبینارها و ویدئوکنفرانس‌ها را به وجود می‌آید. مزیت مهم این برنامه اجرای آن تحت برنامه وب HTLM5 است. به عبارت بهتر شما برای برگزاری کلاس مجازی یا شرکت در آن نیازی به نصب هیچ‌گونه برنامه بر روی رایانه شخصی خود ندارید.

از سوی دیگر بیگ بلو باتن نسبت به برنامه ادوب کانکت مصرف بهینه‌تری دارد. بنابراین با توجه به اختصاص میزان CPU به سرور مجازی بیگ بلو باتن باید به تعداد نفرات آنلاین شده در زمان برگزاری جلسات نیز توجه کرد تا کلاس‌ها با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شوند.

بر همین اساس مهم‌ترین مزایای استفاده از سرور مجازی بیگ بلو باتن عبارت‌اند از:

  • امکان استفاده از برقراری صورت و تصویر به وسیله وب‌کم
  • استفاده از میکروفون و وایت برد مجازی برای برگزاری کلاس
  • برگزاری چند کلاس به‌صورت هم‌زمان
  • قابل استفاده در دستگاه‌های هوشمند مانند: تبلت، موبایل و کامپیوتر

البته برای بهره‌مندی از بالاترین کیفیت سرور مجازی کنفرانس با استفاده از نرم‌افزار بیگ بلو باتن باید سرور مجازی اختصاصی (VPS) را انتخاب کنید. با توجه به این که کاربران هدف در داخل کشور هستند، انتخاب این سرور باعث می‌شود که پهنای باند با سرعت بسیار بالایی بین تمام کاربران توزیع شود و خللی در برگزاری جلسات به وجود نیاید.

خرید سرور مجازی کنفرانس از آتنا هاست

انتخاب بهترین سرور مجازی کنفرانس یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مجموعه‌های آموزشی و کمپانی‌های بزرگ است. چرا که کیفیت ارتباط و سرعت پردازش اطلاعات در برگزاری باکیفیت وبینارها و جلسات بسیار نقش دارد.

آتنا هاست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات هاستینگ در کشور با ارائه خدمات متنوعی مانند: ارائه نمایندگی فروش هاست ویندوز، ارائه نمایندگی فروش هاست لینوکس، ارائه تعرفه‌های مناسب برای خرید هاست ویندوز آلمان، ارائه پلن‌های متنوع برای خرید دامنه و هاست و… به تمام نیازهای شما در صنعت رایانه‌ای پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه خرید سرور مجازی کنفرانس و کسب اطلاعات بیشتر، از بخش‌های مختلف سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *