حذف وردپرس از روی هاست؛ فرایندی نیازمند به تخصص

دلایل متعددی برای حذف وردپرس از روی هاست وجود دارد. این فرایند شبیه به بازسازی خانه شما است و باید در زمان اجرای این کار جوانب مختلفی را بسنجید. چه به دنبال تقویت امنیت باشید یا به دلیل تغییر نام تجاری این کار را انجام دهید، باید قبل از اقدام کاملا از تصمیم خود مطمئن شوید. پس از اطمینان می‌توانید با پشت سر گذاشتن چند مرحله وردپرس را از روی هاست حذف کنید.

دلایل حذف وردپرس از روی هاست

بسیاری از وب‌سایت‌ها که به دنبال خرید هاست هستند، با مزایای حذف وردپرس‌ از روی هاست خود آشنایی ندارند. بیشتر این وب‌سایت‌ها تمرکز خود را بر انتخاب بهترین نوع هاست معطوف می‌کنند و به دنبال خرید هاست ویندوز ایران، خرید هاست لینوکس ایران، خرید هاست ویندوز آلمان و خرید هاست Sql متناسب با نیازهای خودشان هستند. درحالی‌که علاوه بر این اقدامات حذف وردپرس از روی هاست در کنار اقداماتی مانند: خرید سرور اختصاصی، خرید سرور مجازی و خرید دامنه اختصاصی سرعت عملکرد وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

بر همین اساس مهم‌ترین دلایل حذف وردپرس از روی هاست عبارت‌اند از:

  • تغییر نام تجاری و بازسازی
  • یکپارچه‌سازی و ساده‌سازی وب‌سایت‌ها برای تمرکز بهتر بر فرایند دیجیتال مارکتینگ
  • پاک‌سازی تم‌ها، پلاگین‌ها و محتواهای قدیمی وب‌سایت برای رفع نگرانی‌های امنیتی
  • تغییر پلتفرم سامانه مدیریت محتوا

وردپرس را چگونه از روی هاست حذف کنیم؟

حذف وردپرس مانند تعمیر و بازسازی یک خودروی پیچیده است و به رویکردی دقیق و استراتژیک نیاز دارد. به همین دلیل باید در تمام مراحل آن دقت بالایی داشته باشید. این فرایند شبیه به خرید سرور مجازی بیگ بلو باتن، خرید فضای ابری عمومی، خرید گواهینامه ssl یا دریافت نمایندگی فروش هاست ویندوز نیست که با کمک مشاوران شرکت‌های هاستینگ بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بلکه به تخصص بالایی نیاز دارد و باید تمام مراحل را با دقت بالایی پشت سر بگذارید. در ادامه به مراحل حذف وردپرس از روی هاست می‌پردازیم.

ایجاد کد 301 Redirect؛ اولین مرحله

ایجاد کد ۳۰۱ Redirect؛ اولین مرحله

کد وضعیت ۳۰۱ یک کد وضعیت ویژه پروتکل انتقال ابر متن (HTTP) می‌باشد. این کد نشان می‌دهد که صفحه فعلی به طور دائم به مکان دیگری منتقل شده است. وقتی تغییراتی در URL‌های شما ایجاد می‌شود، باید یک ۳۰۱ Redirect انجام دهید تا از خطای ۴۰۴ Not Found جلوگیری کنید. در ضمن، این اقدام تضمین می‌کند که کاربران و موتورهای جستجو به طور خودکار به مقصد مورد نظرشان هدایت می‌شوند.

قبل از حذف وردپرس از روی هاست لازم است برای حفظ رتبه فعلی خود در صفحات نتایج موتور جستجو، تغییر مسیرها را ایجاد کنید. این موضوع به‌ویژه برای سایت‌هایی با ترافیک بالا و موقعیت مناسب در SERP بسیار مهم است.

به‌طورکلی دو روش برای راه اندازی موثر ۳۰۱ Redirect وجود دارد. اگر تسلط بالایی در حوزه کامپیوتری دارید، می‌توانید با وارد کردن URL به‌صورت دستی و با استفاده از htaccess تغییر مسیر را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این فایل پیکربندی وب سرور به تغییرات بسیار حساس است. حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به خطاهای شدید سرور داخلی در وب‌سایت وردپرس شما شود؛ بنابراین حتما قبل از پیکربندی یک نسخه پشتیبان از فایل htaccess تنظیم کنید.

در مقابل اگر تسلط کاملی به اجرای فرایندهای کامپیوتری ندارید، به‌راحتی می‌توانید با کمک افزونه‌های وردپرس، ریدایرکت‌های ۳۰۱ را تنظیم کنید و با شناسایی خطای ۴۰۴  در وب‌سایت خود، فرایند پیکربندی را انجام دهید. در این روش به هیچ‌گونه کدنویسی یا مهارت فنی نیازی نیست.

تهیه بکاپ از سایت وردپرس

سایت وردپرس شما همه پست‌ها، صفحات، فایل‌های رسانه‌ای، تنظیمات سفارشی، تم‌ها و پیکربندی‌های پلاگین شما را نگه می‌دارد. حذف یک سایت وردپرس بدون نسخه پشتیبان مانند پریدن درون یک سیاهچاله تاریک است. بنابراین، قبل از اقدام برای حذف وردپرس از روی هاست، حتما از سایت بکاپ بگیرید.

تهیه بکاپ از سایت وردپرس

برخی از راهکارهای کاربردی در این زمینه عبارت‌اند از:

  • استفاده از پلاگین‌های پشتیبان‌گیری مانند UpdraftPlus یا Jetpack
  • پشتیبان‌گیری با سی پنل (cPanel)
  • پشتیبان‌گیری با دایرکت ادمین
  • بکاپ‌گیری با پروتکل انتقال فایل (FTP)

فایل‌های سایت وردپرس را حذف کنید

برای حذف فایل‌های وردپرس از راهکارهای متنوعی می‌توان استفاده کرد. برخی از کاربران حرفه‌ای روش حذف فایل‌های وردپرس با یک برنامه مدیریت فایل مبتنی بر وب (cPanel) را ترجیح می‌دهند. درحالی‌که طیف متنوع دیگری از کاربران ممکن است “FTP” را انتخاب کنند. شما بهتر است روشی را انتخاب کنید که با توانایی‌های شما سازگاری بیشتری دارد.

بر همین اساس روش حذف وردپرس از روی سایت در روش‌های مختلف عبارت‌اند از:

  • حذف فایل‌های وردپرس با یک مدیریت فایل مبتنی بر وب (cPanel): دسترسی به cPanel و File Manager، پیدا کردن فهرست راهنمای وردپرس، انتخاب فایل‌های وردپرس و حذف فایل‌های انتخاب شده
  • حذف فایل‌های وردپرس از طریق نصب‌کننده خودکار cPanel: دسترسی به تنظیمات میزبانی cPanel، مشاهده پیکربندی دامنه، باز کردن ابزار نصب خودکار، انتخاب گزینه Uninstall و تایید حذف وردپرس
  • حذف فایل‌های وردپرس با استفاده از FTP: اتصال از طریق FTP Client، ورود به دایرکتوری وردپرس و حذف دایرکتوری وردپرس

حذف دیتابیس وردپرس

مرحله چهارم در حذف وردپرس از روی هاست، به حذف پایگاه داده اختصاص دارد. پایگاه داده (Database) به‌عنوان مخزن اصلی برای محتوا و تنظیمات سایت وردپرس شما عمل می‌کند. حذف فایل‌های سایت بدون حذف پایگاه داده شبیه به پاک کردن متن از یک سند می‌باشد؛ درحالی‌که خود سند هنوز در دسترس است.

حذف دیتابیس وردپرس

برای حذف پایگاه داده سایت وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دسترسی به پنل هاست
  • دسترسی به cPanel یا phpMyAdmin:
  • پیدا کردن پایگاه‌های داده MySQL
  • جست‌وجو در داشبورد برای پیدا کردن عنوان پایگاه داده
  • یافتن ورودی مشابه MySQL Databases و کلیک بر روی آن
  • شناسایی پایگاه داده مرتبط با سایت وردپرس خود
  • جست‌وجوی برای عبارت “”Drop، ” “Deleteیا Delete Database”” و کلیک بر روی آن
  • شروع فرایند حذف و تایید برای حذف دیتابیس

حذف نام دامنه

یکی از مهم‌ترین مراحل حذف وردپرس از روی هاست، اتمام حساب میزبانی و حذف نام دامنه است. این فرایند برای جلوگیری از صرف هر گونه هزینه اضافی انجام می‌شود. مراحل انجام این فرایند ساده است و با چند کلیک ساده می‌توانید این کار را انجام دهید.

مراحل حذف نام دامنه عبارت‌اند از:

  • وارد پنل میزبانی خود شوید
  • با ورود به سیستم و درج اطلاعات کاربری خود به پنل هاست خود دسترسی پیدا کنید
  • به تنظیمات حساب بروید
  • به دنبال گزینه‌هایی در پانل میزبانی مانند تنظیمات حساب، صورت‌حساب یا موارد مشابه باشید
  • در تنظیمات حساب، به Close Account، Cancel Service یا Terminate Account بروید
  • فرایند بسته شدن ممکن است از شما بخواهد تایید رمز عبور یا سوالات امنیتی را پشت سر بگذارید. دستورات را بر این اساس دنبال کنید تا حذف نام دامنه انجام شود

حذف نام دامنه

آتنا هاست؛ ارائه‌کننده برترین خدمات هاستینگ

حذف وردپرس از روی هاست یک فرایند تخصصی و پیچیده است که حتما باید یا توسط افراد متخصص انجام شود یا باید به تمام مراحل آن آشنایی کامل داشته باشید. صرف نظر از دلیل اصلی این کار، حذف وردپرس با چالش‌هایی همراه است که باید پیش از اقدام از آن‌ها آگاه باشید.

اگر به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزایای بهره‌مندی از هاست وردپرس هستید، آتنا هاست بهترین گزینه است. مجموعه ما با ارائه نمایندگی فروش هاست لینوکس، فروش سرور اختصاصی بیگ بلو باتن، سرور مجازی بیگ بلو باتن و ایجاد بسترهایی مناسب برای خرید فضای ابری خصوصی نامی شناخته‌شده در صنعت رایانه‌ کشور به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرایند حذف وردپرس از روی هاست و شناخت تعرفه‌های خدمات هاستینگ، از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *