آموزش ورود به هاست سی پنل؛ لازمه دسترسی به تنظیمات ایمیل و دامنه

سی پنل یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های میزبانی وب است که توسط ارائه‌دهندگان میزبانی وب اشتراکی استفاده می‌شود. معمولا اولین کاری که پس از خرید هاست لازم است انجام دهید، دسترسی به سی پنل خود برای تنظیم ایمیل و دامنه است. شما با خرید هاست، خرید هاست وردپرس ایران، خرید هاست ویندوز ایران و خرید هاست لینوکس ایران می‌توانید به تمام این ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید. در واقع یادگیری روش ورود به سی پنل برای مدیریت موثر وب‌سایت نکته‌ای ضروری است. در این مطلب قصد داریم به آموزش ورود به هاست سی پنل بپردازیم.

آموزش ورود به هاست سی پنل؛ لازمه دسترسی به تنظیمات ایمیل و دامنه

آشنایی با گزینه‌های ورود سی پنل

سی پنل یک کنترل پنل میزبانی وب قدرتمند است که به شما امکان می‌دهد وب‌سایت خود را به راحتی مدیریت کنید. آشنایی با فرآیند ورود به سی پنل برای تمامی سطوح کاربران میزبان وب، از مبتدی تا با تجربه، حائز اهمیت است. خرید هاست ویندوز آلمان، خرید هاست Sql، خرید سرور اختصاصی و خرید سرور مجازی به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌های متنوع سی پنل استفاده کنید. به منظور آموزش ورود به هاست سی پنل، راه‌های مختلف دسترسی به سی پنل را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

آموزش ورود به هاست سی پنل از طریق ناحیه مشتری ارائه‌دهنده میزبانی وب

بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی وب دسترسی آسان به سی پنل را مستقیما از ناحیه مشتری مشتری خود ارائه می‌دهند. این گزینه فرآیند ورود را ساده می‌کند و به شما امکان می‌دهد از اعتبار حساب موجود خود بدون نیاز به جزئیات ورود جداگانه برای خود سی پنل استفاده کنید. مراحل ورود به سی پنل از طریق ناحیه مشتری عبارتند از:

  • با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور خود به پورتال مشتری ارائه دهنده میزبانی وب خود وارد شوید
  • به صفحه «خدمات» یا «خدمات من» داشبورد مشتری ارائه‌دهنده خود بروید
  • طرح میزبانی مناسب مرتبط با نام دامنه خود را انتخاب کنید
  • به دنبال گزینه‌ای با عنوان cPanel”، “Control Panel یا اصطلاحات مشابه باشید و روی آن کلیک کنید. اکنون باید بتوانید وارد حساب سی پنل خود شوید

آموزش ورود مستقیم به هاست سی پنل از طریق URL

اگر دسترسی از طریق میزبان وب برای شما ممکن و یا راحت نیست، راه دیگر عبارت است از ورود مستقیم از طریق URL با استفاده از HTTP (گزینه ناامن) یا HTTPS (گزینه امن). برای انجام این کار، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یکی از این URL‌ها را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید:
    • http://yourdomain.com/ سی پنل (غیر ایمن) یا
    • https://yourdomain.com:2083/ (ایمن‌شده)
  • نام دامنه‌ای را که هنگام تنظیم حساب میزبانی وب خود ارائه کرده‌اید، با جایگزین «com» کنید. از شما خواسته می‌شود نام کاربری و رمز عبور سی پنل خود را وارد کنید، که باید هنگام تنظیم حساب از ارائه دهنده میزبانی وب خود دریافت می‌کردید. صفحه ورود شما باید به شکل زیر باشد:

آموزش ورود مستقیم به هاست سی پنل از طریق URL

  • نام کاربری سی پنل خود را در کادر متن Username وارد کرده و سپس رمز عبور خود را در کادر متن رمز عبور وارد کنید
  • روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید

قبل از استفاده از این روش ورود، دامنه شما باید به DNS میزبان وب فعلی شما اشاره داشته باشد. اما نگران نباشید؛ گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند! می‌توانید از طریق آدرس IP یا نام میزبان سرور وارد سی پنل شوید. در ضمن، اگر شما برای وب‌سایت خود به خرید سرور مجازی بیگ بلو باتن، سرور اختصاصی بیگ بلو باتن و همینطور سرور مجازی بیگ بلو باتن نیاز دارید، می‌توانید از خدمات آتنا هاست استفاده کنید. این شرکت همچنین می‌تواند در زمینه خرید دامنه، خرید فضای ابری عمومی و خرید فضای ابری خصوصی نیز به شما کمک کند.

آموزش ورود به هاست سی پنل از طریق آدرس IP

اگر با استفاده از یکی از روش‌های بالا نتوانستید به سی پنل دسترسی پیدا کنید، سعی کنید مستقیما از طریق یک آدرس IP ارائه‌شده توسط میزبان وب خود وارد شوید. اگر مشکلات DNS یا سامانه نام دامنه وجود دارد یا اگر هنوز نام دامنه را به سرور خود وارد نکرده اید، این روش می‌تواند مفید باشد.

  • http://server-ip-address/ سی پنل (غیر ایمن) یا
  • https://server-ip-address:2083/ (امن)

امنیت ورود به سی پنل

در این عصر دیجیتال، ایمن‌سازی ورود به سی پنل برای محافظت از وب‌سایت شما در برابر تهدیدات و دسترسی‌های غیرمجاز بسیار مهم است. اجرای پروتکل‌های ایمنی موثر می‌تواند در درازمدت مفید باشد و در زمان و منابع صرفه‌جویی کند. برای مثال، پیکربندی مجدد به شکل احراز هویت دو عاملی به شما امکان می‌دهد دوباره مراحل راه‌اندازی را طی کنید.

امنیت ورود به سی پنل

اگر گوشی هوشمند خود را عوض می‌کنید یا می‌خواهید از یک برنامه احراز هویت جدید استفاده کنید، این کار بسیار مفید خواهد بود. در این بخش، راه‌های مختلفی برای افزایش امنیت حساب سی پنل شما را مورد بحث قرار می‌دهیم.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)

احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) با ملزم کردن کاربران به ارائه دو شکل شناسایی هنگام ورود به حساب‌هایشان، یک لایه حفاظتی اضافه می‌کند. برای این کار لازم است کاربر علاوه بر داشتن رمز عبور خود، یک کد یکبار مصرف نیز به سیستم وارد کند. فعال کردن ۲FA در حساب سی پنل به طور قابل توجهی خطر دسترسی‌های غیرمجاز را کاهش می‌دهد. برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در سی پنل، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پس از ورود به سی پنل، به گروه Security بروید و روی تایید هویت دو مرحله‌ای کلیک کنید

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

  • در اینجا رابط احراز هویت دو مرحله‌ای ظاهر می‌شود. روی Set Up Two-Factor Authentication کلیک کنید. یک کد QR روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. در این مرحله، باید یک برنامه احراز هویت دو مرحله‌ای را در گوشی هوشمند خود راه‌اندازی کنید. برای اندروید و آی‌او‌اس، برنامه Google Authenticator توصیه می‌شود
  • می‌توانید با برنامه خود از کد QR عکس بگیرید یا به صورت دستی حساب را وارد کنید و برنامه کلیدی گوشی هوشمند یک کد امنیتی ایجاد می‌کند
  • کد را در رابط سی پنل وارد کرده و روی Configure two-factor authentication کلیک کنید. (پیام تایید ظاهر می‌شود)
  • اکنون، آماده آزمایش احراز هویت دومرحله‌ای هستید. از سی پنل خارج شوید و سعی کنید دوباره وارد سی پنل شوید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و روی ورود کلیک کنید
  • رابط ورود به سیستم احراز هویت دومرحله‌ای در تلفن هوشمند شما ظاهر می‌شود. برنامه خود را باز کنید و یک کد امنیتی ایجاد کنید
  • شماره را در رابط ورود وارد کرده و روی Continue کلیک کنید. اکنون وارد سی پنل شده‌اید

استفاده از اتصال ایمن (SSL)

دسترسی به حساب سی پنل از طریق یک اتصال ایمن تضمین می‌کند که داده‌های منتقل شده بین دستگاه شما و سرور رمزگذاری شده است و از آن در برابر استراق سمع یا دستکاری احتمالی محافظت می‌شود. همیشه هنگام دسترسی به سی پنل با وارد کردن https://yourdomain.com:2083 به عنوانURL  سی پنل، از HTTPS استفاده کنید. اگر گواهی SSL را روی دامنه خود نصب نکرده‌اید، برای کمک با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. شما می‌توانید برای خرید گواهینامه امنیتی ssl از خدمات مجموعه آتنا هاست استفاده کنید.

استفاده از اتصال ایمن (SSL)

آموزش ورود به هاست سی پنل؛ فرایندی آسان اما مهم

در این مطلب به آموزش ورود به هاست سی پنل پرداختیم. دانستن روش ورود به سی پنل برای مدیریت موثر وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. با هر یک از روش‌های گفته‌شده که به هاست سی پنل دسترسی پیدا می‌کنید، حتما همیشه از اعتبارنامه‌های ورود امن استفاده کرده و برای ارتقای امنیت آنلاین خود بهترین روش‌ها را در پیش بگیرید.

آتنا هاست ارائه‌دهنده انواع خدمات وب و هاستینگ در ایران است. ما در آتنا هاست برای خرید بهترین هاست و سرور اختصاصی و مجازی در ایران با قیمت مناسب به شما کمک می‌کنیم. شما همچنین برای اخذ نمایندگی فروش هاست ویندوز و نمایندگی فروش هاست لینوکس می‌توانید از خدمات آتنا هاست استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید هاست و استفاده از سی پنل لطفا با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *