فرایند نصب جوملا روی لوکال هاست جزئیات متعددی دارد

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای متن باز با زیرساختی قوی است. تقریبا دو میلیون وب‌سایت فعال بر روی جوملا اجرا می‌شوند؛ اما این وب‌سایت‌ها باید در جایی میزبانی شوند. در واقع میزبانی وب‌سایت امکان ذخیره‌سازی داده‌های مختلف را به وجود می‌آورد تا در هر زمان و مکان بتوان از آن‌ها استفاده کرد. به‌طورکلی برای میز‌بانی وب‌سایت در ابتدا باید نسبت به خرید دامنه اقدام کنید؛ اما اگر فقط در مرحله توسعه سایت خود هستید، میزبانی سایت بر روی وب سرور محلی با نصب جوملا روی لوکال هاست می‌تواند گزینه‌ای عالی برای ارزیابی عملکرد سایت شما باشد.

مزایای نصب جوملا روی لوکال هاست

جوملا از مهم‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که برای ارائه خدمات متنوع برای راه‌اندازی انواع سایت‌های فروشگاهی چندمنظوره یا وبلاگ‌های ساده کاربردهای فراوانی دارد. این برنامه سایت‌ساز با انجام تمام فرایندهای ضروری و کدنویسی، بستر مناسبی را برای شما به وجود می‌آورد تا با ویرایش آن بتوانید وب‌سایت اختصاصی خود را راه‌اندازی کنید.

با کمک نصب جوملا روی لوکال هاست مزایای متنوعی مانند: آپدیت‌های منظم، پشتیبانی دوره‌ای، دسترسی به ماژول‌های رایگان، امکان راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی حرفه‌ای، به‌کارگیری قالب‌های رایگان برای طراحی ساخت و… برای کاربران ایجاد شده است.

بر همین اساس باتکیه‌بر امکانات موجود در جوملا، شما می‌‌توانید قبل از خرید سرور اختصاصی، خرید سرور مجازی، خرید سرور مجازی بیگ بلو باتن، استفاده از سرور اختصاصی بیگ بلو باتن، نصب سرور مجازی بیگ بلو باتن و بهره‌مندی از امکانات آن‌ها برای اهداف آموزشی یا تبلیغاتی خود، فرایند توسعه سایت خود را با کمک سایت‌ساز جوملا ارزیابی کنید.

پیش‌نیازها برای نصب‌ جوملا روی لوکال هاست

اگر به دنبال توسعه وب‌سایت‌های خود هستید، استفاده از سایت سازهایی مانند جوملا بهترین گزینه است. این برنامه با امکانات متعددی که در اختیار شما قرار می‌دهد، باعث ارتقای سایت می‌شود. بااین‌حال برای رشد دیجیتال مارکتینگ و رقابت موثر با رقبا، تاسیس سایت اختصاصی موفقیت شما را تضمین می‌کند.

جوملا نیز مانند انواع سامانه‌های مدیریت محتوا (CMS)، به خرید هاست مناسب جوملا، دامنه و نصب برنامه جوملا نیاز دارد. این برنامه سایت‌ساز با کمک زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته شده است و برای پردازش اطلاعات از پایگاه داده‌ mySQL یا mariaDB استفاده می‌کند.

بسیاری از کاربران به دلیل عدم نیاز جوملا به منابع بالا، یک هاست ضعیف را برای نصب جوملا روی لوکال هاست به کار می‌گیرند که سرعت عملکرد آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل برای خرید هاست ویندوز ایران، خرید هاست لینوکس ایران، خرید هاست Sql و خرید هاست ویندوز آلمان به منظور نصب جوملا، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که عملکرد بهتری داشته باشد.

مراحل نصب‌ جوملا روی لوکال هاست

مراحل نصب‌ جوملا روی لوکال هاست

برای نصب جوملا روی لوکال هاست نیازی به خرید هاست وردپرس ایران، خرید گواهینامه امنیتی ssl، خرید فضای ابری عمومی یا خرید فضای ابری خصوصی ندارید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا جوملا را روی لوکال هاست خود نصب کنید. البته اگر برای اولین بار این کار را انجام می‌دهید، ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما دنبال کردن مراحل اصولی نصب جوملا روی لوکال هاست به شما برای رفع اشتباهات کمک می‌کند. بر همین اساس در ادامه به مراحل اجرای جوملا‌ بر روی لوکال هاست اختصاصی خود می‌پردازیم.

مرحله اول؛ راه‌اندازی یک وب سرور محلی

در شروع کار نصب جوملا روی لوکال هاست باید یک وب سرور محلی را متناسب با نوع پلتفرم ویندوز، مک یا لینوکس راه‌اندازی کنید. برای نصب یک وب سرور محلی در ویندوز یا مک، استفاده از نرم‌افزارهای سرور محلی مانند XAMPP، WAMP، MAMP یا JAMP بهترین گزینه است. با توجه به فرایند ساده نصب جوملا روی لوکال هاست با استفاده از برنامه “MAMP” ما آموزش اجرای جوملا با این برنامه را برای شما آورده‌ایم.

جوملا را دانلود کنید

به صفحه دانلود جوملا بروید. گزینه‌ای برای دریافت آخرین نسخه پیش روی شما است. بسته کامل را با فرمت ZIP دانلود کرده و پس از استخراج آن، پوشه را در پوشه htdocs درایو نصب MAMP خود کپی کنید. نام پوشه را به هر چیزی که می‌خواهید تغییر دهید. برای این آموزش نام پوشه خود را جوملا می‌گذاریم.

جوملا را دانلود کنید

یک نکته مهم را در زمان دانلود جوملا نباید فراموش کنید. در صورت دانلود این برنامه یا هر نوع سامانه مدیریت محتوای دیگر از سایت‌های غیر رسمی قطعا مشکلاتی جدی به وجود خواهد آمد. سامانه‌های مدیریت محتوا مانند جوملا مجموعه‌ای از پوشه‌های و فایل‌های کدگذاری شده هستند؛ بنابراین دانلود آن‌ها از مراجع غیر رسمی امکان جای‌گذاری کدهای دلخواه برای سو استفاده‌گران را به وجود می‌آورد. در نتیجه هیچ نوع افزونه امنیتی نمی‌تواند آن‌ها را شناسایی کند و برای سایت شما بسیار مخرب هستند. پس بهتر است برای نصب جوملا روی لوکال هاست، این سایت‌ساز را حتما از سایت رسمی جوملا دریافت کنید.

ایجاد پایگاه داده (Database) مرحله سوم از نصب جوملا روی لوکال هاست است

برای نصب جوملا به یک پایگاه داده برای ذخیره داده‌ها و دسترسی به آن‌ها نیاز دارید. در حالت ایده‌آل، MAMP جوملا را به پایگاه داده شما در سرور MySQL متصل می‌کند. بنابراین، لازم نیست نگران دریافت یک نرم‌افزار MySQL باشید. تنها کار مورد نیاز در این مرحله ایجاد یک دیتابیس برای سایت خود است.

ایجاد پایگاه داده (Database) مرحله سوم از نصب جوملا روی لوکال هاست است

برای این کار از مرورگر خود به http://localhost/phpMyAdmin بروید. با کلیک بر روی زبانه”Databases”  گزینه‌ای برای ایجاد پایگاه داده مشاهده‌ می‌شود. نامی مناسب را برای پایگاه داده خود انتخاب کنید.

نصب جوملا؛ مرحله چهارم از اجرای این سایت‌ساز روی لوکال هاست

در آخرین مرحله از مراحل نصب جوملا روی لوکال هاست نوبت به اجرا و نصب سایت‌ساز جوملا می‌رسد. از مرورگر خود به http://localhost/joomla بروید. فیلدهای مورد نیاز را پر کنید و نام سایت جوملا خود را بگذارید. با ارائه ایمیل، نام کاربری و رمز عبور، حساب کاربری Super User را تنظیم کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید.

نصب جوملا؛ مرحله چهارم از اجرای این سایت‌ساز روی لوکال هاست

نوع پایگاه داده به طور پیش‌فرض MySQLi است. آن را تغییر ندهید. ازآنجایی‌که ما از یک وب سرور محلی استفاده می‌کنیم، نام هاست ما باید میزبان محلی باشد. در فیلدهای “Username” و “Password” نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده را وارد کنید. به طور پیش‌فرض MAMP نام کاربری و رمز عبور را به‌صورت “root”  و”root”  تنظیم می‌کند که می‌توانید بعدا آن‌ها را تغییر دهید.

گام بعدی وارد کردن نام پایگاه داده‌ای است که در مرحله سوم ایجاد کرده‌اید. پس از وارد کردن نام بر روی "Next" کلیک کنی

گام بعدی وارد کردن نام پایگاه داده‌ای است که در مرحله سوم ایجاد کرده‌اید. پس از وارد کردن نام بر روی “Next” کلیک کنید. در مرحله آخر مطمئن شوید که در قسمت “Pre-Installation Check” همه موارد به‌صورت بله علامت گذاری شده‌اند. در غیر این صورت اقدامات لازم را برای اصلاح آن‌ها انجام دهید.

پس از مشاهده صفحه تایید نصب جوملا روی لوکال هاست، پوشه نصب را حذف کرده و پس از حذف بر روی گزینه " "Administratorکلیک کنید. با استفاده از نام کاربردی و رمز عبورتان، وارد برنامه شوید و با کلیک بر روی گزینه "Site" می‌توانید صفحه اصلی را ببینید.

پس از مشاهده صفحه تایید نصب جوملا روی لوکال هاست، پوشه نصب را حذف کرده و پس از حذف بر روی گزینه ” “Administratorکلیک کنید. با استفاده از نام کاربردی و رمز عبورتان، وارد برنامه شوید و با کلیک بر روی گزینه “Site” می‌توانید صفحه اصلی را ببینید.

تایید نصب جوملا روی لوکال هاست

آتنا هاست؛ برترین مجموعه هاستینگ برای توسعه وب‌سایت‌ها

آتنا هاست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هاستینگ طیف متنوعی از خدمات را برای بهبود فعالیت‌های کسب‌وکار و ارتقای بازاریابی اینترنتی به شما ارائه می‌دهد. مجموعه ما با ارائه نمایندگی فروش هاست ویندوز، نمایندگی فروش هاست لینوکس و ارائه انواع سرور، پشتیبان شما در این زمینه است. سرورهای آتنا هاست از بالاترین سرعت برخوردار هستند و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود از خدمات متنوع ما بهره‌مند شوید. برای پاسخ به سوالات خود در زمینه هاستینگ یا چگونگی تهیه اشتراک، از طریق سایت ما با کارشناسان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *