ارور ۴۰۳ یک کد وضعیت استاندارد HTTP است که نشان می‌دهد وب سرور درخواست را درک کرده، اما به دلیل مسائل مربوط به مجوز از تایید آن خودداری می‌‌کند. عموما پیکربندی نادرست سمت مشتری باعث بروز خطای ۴۰۳ HTTP می‌شود. خطای ۴۰۳ Forbidden می‌تواند به تجربه کاربری و نرخ پرش سایت شما آسیب برساند. واضح است که اگر شما یا کاربران با خطای ارور ۴۰۳ در وب‌سایت خود مواجه شدید، باید آن را برطرف کنید. با این حال، از آنجایی که دلایل مختلفی برای بروز خطای ۴۰۳ وجود دارد، شما بیش از یک راه حل برای بررسی دارید و ممکن است بسیار سردرگم شوید. به همین خاطر در این مطلب ۵ راهکار تضمینی برای رفع خطای ۴۰۳ را بررسی می‌کنیم.

ارور ۴۰۳ چیست و چرا ظاهر می‌شود؟

ارور 403 چیست و چرا ظاهر می‌شود؟

خطای ۴۰۳ به این معنی است که سرور درخواست شما را تایید اما دسترسی را رد می‌کند، معمولا به دلیل مشکلات مجوز، یک فایل htaccess. خراب یا مسدود کردن آدرس IP، که نشان‌دهنده مشکلی در سمت مشتری در دسترسی به منبع است، این ارور ظاهر می‌شود.

دلایل بروز خطای ۴۰۳ عبارت‌اند از:

  • تنظیمات مجوز فایل و پوشه اشتباه پیکربندی شده: کاربران مجوزهای لازم برای دسترسی به فایل‌های حساس یا بخش‌های خاصی از یک وب‌سایت را ندارند
  • فایل htaccess. خراب: پیکربندی نادرست و بدافزار می‌تواند کد htaccess. را خراب کند
  • صفحه ایندکس موجود نیست: فایل html یا index.php که به‌عنوان الگوی صفحه اصلی پیش‌فرض عمل می‌کند، در وب‌سایت موجود نیست
  • افزونه وردپرس ناسازگار: ممکن است یک افزونه وردپرس با افزونه دیگری تداخل داشته باشد یا به‌درستی پیکربندی نشده باشد
  • آدرس IP نادرست: نام دامنه به یک آدرس IP نادرست اشاره دارد که وب‌سایت آن دسترسی شما را مسدود می‌کند
  • اسکن بدافزار: اقدامات امنیتی وب‌سایت شما می‌تواند دسترسی به منابع خاصی را برای جلوگیری از حملات مخرب محدود کند
  • پیوند صفحه وب جدید: پیوند صفحه وب اخیرا به‌روز شده است و آن را از نسخه ذخیره شده در حافظه پنهان متفاوت می‌کند
  • خالی بودن دایرکتوری وب‌سایت: URL سعی می‌کند به‌جای فایل به فهرست راهنمای وب‌سایت شما دسترسی پیدا کند

راهکارهای تضمینی برای رفع خطای ۴۰۳

راهکارهای تضمینی برای رفع خطای 403

همان‌طور که عنوان شد، عوامل زیادی باعث بروز خطای ۴۰۳ می‌شوند. به همین خاطر در ادامه موثرترین راهکارهایی که می‌توانند باعث رفع این خطا شوند را مرور می‌کنیم. البته باید اشاره کرد که بهتر است از مشاوره یک متخصص در این زمینه استفاده کنید تا در سریع‌ترین زمان ارور ۴۰۳ را رفع کنید.

کش و کوکی‌های مرورگر خود را پاک کنید

کش مرورگر سرعت بارگذاری وب‌سایت را در بازدیدهای بعدی افزایش می‌دهد. با این حال، اگر پیوند صفحه وب تغییر کند، می‌تواند باعث عدم تطابق با نسخه کش شده و کد وضعیت ۴۰۳ HTTP شود. کوکی‌های مرورگر یا همان فایل‌های کوچکی که تنظیمات شما را به خاطر می‌سپارند نیز یکی از مقصران رایج بروز خطای ۴۰۳ Forbidden هستند.

در حالی که حافظه پنهان برای بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت اختصاص داده شده است، کوکی‌ها بر شخصی‌سازی تجربه وب‌گردی شما تمرکز می‌کنند. به همین دلیل است که ارور ۴۰۳ معمولا در وب‌سایت‌هایی که اغلب وارد سیستم می‌شوند، رخ می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این روش مرورگر را مجبور می‌کند تا فایل‌های سایت را مجددا درخواست کند و از شما می‌خواهد دوباره در اکثر وب‌سایت‌ها وارد شوید.

نرم‌افزار تغییر آی پی را به طور موقت غیرفعال کنید

یک شبکه خصوصی مجازی (نرم‌افزار تغییر آی پی) می‌تواند ارور ۴۰۳ را در وب‌سایت‌هایی ایجاد کند که دسترسی سرورهای نرم‌افزار تغییر آی پی را به دلیل محدودیت های امنیتی یا منطقه ای مسدود می‌کنند. برای آزمایش این تئوری، به طور موقت نرم‌افزار تغییر آی پی خود را قطع کنید و دوباره سعی کنید به صفحه وب دسترسی پیدا کنید. اگر با این کار کد خطا برطرف شد، سرور نرم‌افزار تغییر آی پی خود را تغییر دهید.

شبکه تحویل محتوا (CDN) را به طور موقت غیرفعال کنید

شبکه تحویل محتوا (CDN) شبکه‌ای از سرورها است که محتوا را از نزدیک‌ترین وب سرور به کاربر ذخیره و تحویل می‌دهد و زمان بارگذاری و استفاده از پهنای باند را کاهش می‌دهد. اگر وب‌سایت شما از CDN استفاده می‌کند، ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند مجوزهای فایل، مسدود کردن IP و قوانین نادرست htaccess، خطای ۴۰۳ را در حافظه پنهان کند. دور زدن موقت CDN به تعیین اینکه منبع ارور ۴۰۳ سرور وب اصلی است یا خود CDN کمک می‌کند.

اسکن بدافزار

فایل htaccess.، یک فایل پیکربندی وب سرور است که در درجه اول با تغییر تنظیمات وب سرور کار می‌کند. این فهرست که در دایرکتوری وب‌سایت شما قرار دارد، شامل مجموعه‌ای از قوانین برای نحوه رفتار وب‌سایت شما در شرایط خاص است، از جمله اینکه چه کسی می‌تواند به چه منابع یا صفحاتی دسترسی داشته باشد. اگر سایت وردپرس شما به بدافزار آلوده شده باشد، می‌تواند کدهای ناخواسته را به فایل htaccess تزریق کند. تغییر قوانین می‌تواند باعث ظاهر شدن کد وضعیت HTTP 403 شود.

ارور 403 می‌تواند به شکل جدی باعث کاهش مخاطبین سایتتان شود

آپلود صفحه ایندکس

به نام صفحه اصلی سایت خود نگاهی بیندازید: نام آن باید &lsquoindexphp یا index.html باشد. در غیر این صورت، شما دو گزینه برای بررسی دارید. یک گزینه این است که به‌جای آن نام صفحه اصلی خود را “index.php” یا “index.html” بگذارید. از طرف دیگر، اگر ترجیح می‌دهید نام فعلی را حفظ کنید، کافی است یک صفحه ایندکس را در ایندکس راهنمای public_html خود آپلود کنید و سپس یک تغییر مسیر را به صفحه اصلی فعلی خود تنظیم کنید.

در ادامه این مراحل را دنبال کنید:

  • از مدیریت فایل در حساب میزبانی خود برای آپلود یک فایل php یا index.html در پوشه public_html خود استفاده کنید
  • فایل htaccess را پیدا کنید و آن را باز کنید
  • این کد را وارد کنید تا فایل php یا index.html به صفحه اصلی فعلی خود هدایت شود:
  • Redirect index.html /myhomepagehtml

در نهایت مطمئن شوید که “nyhomepage.html” را با نام واقعی صفحه تعویض کرده‌اید.

ارور ۴۰۳ می‌تواند به شکل جدی باعث کاهش مخاطبین سایتتان شود

ارور ۴۰۳  فقط آزاردهنده نیست. بلکه می‌تواند مانع تجربه کاربر شود و بر ترافیک وب‌سایت شما تاثیر منفی بگذارد. این ارورها معمولا به مسائل مجوز مربوط می‌شوند، اگرچه افزونه‌های مشکل‌ساز و بدافزارها نیز می‌توانند مسئول باشند. درک دلایل و پیامدهای این خطا برای صاحبان وب‌سایت ضروری است تا به طور موثر مشکلاتی را که ممکن است پیش بیاید، عیب‌یابی و رسیدگی کنند و تجربه آنلاین یکپارچه و امن را برای کاربران خود تضمین کنند. اگر به دنبال یک هاست ایمن و سریع برای وب‌سایت خود هستید، می‌توانید از خدمات ما در آتنا هاست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *