هاست نیم؛ هاستی کاربردی برای کسب و کار شما

هاست نیم را می‌توان هاستی معرفی کرد که میان آی پی و نام دامنه قرار می‌گیرد و در معماری اینترنت به وفور از آن استفاده می‌شود. نکته‌ای که درباره ها‌ست نیم‌ وجود دارد این است که این هاست در برخی از مواقع با نام دامنه اشتباه گرفته می‌شود. در حالی که این دو هرکدام دارای مفاهیم متفاوت هستند. در این مطلب از مجموعه آتنا هاست، ها‌ست نیم‌ و نکات مربوط به آن را از جهات مختلف بررسی کرده‌ایم.

ها‌ست نیم‌؛ لازمه‌ای برای هر نوع وب‌سایت و کسب و کار

ها‌ست نیم‌؛ لازمه‌ای برای هر نوع وب‌سایت و کسب و کار

ها‌ست نیم‌ بین آدرس‌های IP و نام دامنه در معماری اینترنت قرار دارد و دارای یک تابع می‌باشد که تا حدی با DNS جایگزین شده است. از لحاظ تاریخی، هاست نیم یک تفکیک نام برای آدرس‌های IP بود. آدرس IP سیستم (مثلا ۱۲۷.۰.۰.۱) و نام میزبان برای آدرس محلی معمولا هنوز در دایرکتوری اصلی رایانه یافت می‌شود. اگر سرور دامنه قابل دسترسی نباشد، با این وجود می‌توان وضوح نام را با نام میزبان مدیریت کرد. در این زمینه، نام میزبان یک رابط شبکه مجازی است که داده‌ها را دریافت و ارسال می‌کند. اگر نام میزبان کامل باشد، به آن نام میزبان کاملا واجد شرایط (FQHN) نیز گفته می‌شود.

با این حال، با توسعه اینترنت جهانی، امکانات این تخصیص به سرعت غیرعملی شد، زیرا آدرس‌های IP به یاد ماندنی نیستند و وب‌سایت‌ها، وب سرورها و رایانه‌های جدید دائما اضافه می‌شوند. به همین دلیل، سیستم هاست نیم (DNS) معرفی شد که تفکیک نام‌های دامنه به آدرس‌های IP را کنترل می‌کند. هاست نیم اغلب با دامنه‌ها اشتباه گرفته می‌شود. با این حال، میزبان‌های مختلف را می‌توان در یک دامنه و مشابه زیر دامنه‌ها، گروه‌بندی کرد. هاست نیم همچنین می‌تواند با هاست نیم مطابقت داشته باشد، اما الزامی برای این منظور وجود ندارد. در معماری شبکه، ها‌ست نیم‌ هنوز اغلب برای متمایز ساختن کلاینت‌ها از یکدیگر استفاده می‌شود. به عنوان مثال، هنگام ایجاد محتوا برای دامنه، زیرا محتوا شبیه‌سازی‌شده است که در وب باشد، حتی اگر فقط به صورت محلی ذخیره شود.

آدرس‌های IP شناسه‌های منحصربه‌فرد در یک سیستم قابل خواندن توسط ماشین هستند. ها‌ست نیم‌ نام‌هایی را برای رایانه‌ها، سرورهای وب یا رابط‌ها به آدرس‌های IP مربوطه اختصاص می‌دهد تا میزبان‌ها بدون اطلاع از آدرس‌های IP آدرس‌دهی شوند.

عملکرد ها‌ست نیم‌ به چه صورت است؟

سیستم هاست نایم برای ساده کردن استفاده از اینترنت برای انسان در نظر گرفته شده است. با این حال، رایانه‌ها به روش‌های مختلفی با تبادل داده‌ها بین آدرس‌های IP ارتباط برقرار می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نقش یک رابط شبکه در یک سیستم از طریق آدرس IP قابل دسترسی نیست. بنابراین، ها‌ست نیم‌ به‌گونه‌ای اختصاص داده می‌شود که بتواند رابط را پیدا کند و این معمولا در فایل میزبان یا لوکال‌هاست مشخص می‌شود.

سرویس‌های مختلف در یک شبکه، مانند سرور پست الکترونیکی یا پروتکل‌های انتقال داده مانند FTP، از نام میزبان برای تخصیص نقش‌ها در شبکه استفاده می‌کنند و در نتیجه ارتباط کاربران شبکه را ممکن می‌کنند. رایانه‌ها یا رابط‌های شرکت‌کننده نقش خود را در سیستم از طریق نام میزبان می‌دانند و از این جهت، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نکات مهم در زمان استفاده از ها‌ست نیم‌

نکات مهم در زمان استفاده از ها‌ست نیم‌

بسته به پروتکل شبکه و نوع شبکه مورد استفاده، هاست نیم باید الزامات مختلفی را برای مطابقت با استانداردهای بین‌المللی داشته باشد. در نتیجه، اگر به فکر استفاده از هاست نیم هستید، پیشنهاد می‌کنیم با چند نکته مهم در این باره آشنا شوید.

شبکه‌های خصوصی

هاست نیم را می‌توان به طور نسبتا آزاد در یک اینترانت، VPN یا LAN اختصاص داد. شما فقط باید محدودیت‌های پروتکل استفاده شده را رعایت کنید. در شبکه‌های خصوصی اغلب از همان پروتکل‌ها استفاده می‌شود، مانند WWW، TCP / IP و HTTP. بسته به شبکه، پروتکل‌های دیگری ممکن است مرتبط باشند. به عنوان مثال، RC 5321 هنگام انتقال ایمیل و پروتکل RFC 5966 برای انتقال داده از طریق TCP استفاده می‌شود. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که هاست نیم معمولا در شبکه‌های خصوصی حذف می‌شود.

شبکه‌های عمومی

در شبکه جهانی وب، ها‌ست نیم‌ به پروتکل‌های اینترنتی محدود می‌شود. پروتکل RFC1123 که در اوایل سال ۱۹۸۹ جایگزین Document RFC 953 شد، در لیست شبکه‌های عمومی قرار می‌گیرد. برای رایانه‌های در دسترس عموم در یک شبکه، ها‌ست نیم‌‌ها معمولا به‌عنوان نام‌های دامنه کاملا واجد شرایط (FQDN) فهرست می‌شوند که امکان تفکیک مستقیم یک آدرس IP را فراهم می‌کنند.

ها‌ست نیم‌ ممکن است از کاراکترهایی از مجموعه کاراکترهای ASCII استفاده کند و با یک حرف یا عدد شروع شود. این به این معنی است که همه کاراکترهای بین a تا z، A تا Z، صفر تا نه و علامت خط فاصله قابل استفاده هستند.

ها‌ست نیم‌ با نقطه از هم جدا می‌شوند. هر چیزی که بین دوره‌ها باشد برچسب نامیده می‌شود. هر برچسب باید حداقل ۱ کاراکتر و حداکثر تا ۶۳ نویسه داشته باشد. هیچ لیبلی نمی تواند با هایفن (-) شروع یا متوقف شود. به طور کلی، هاست نیم می‌تواند حداکثر ۲۵۵ کاراکتر باشد. این هاست نیم معمولا نمونه شبکه را در صورتی که با هاست نیم مطابقت نداشته باشد یا بخشی از آن باشد، نشان می‌دهد.

نمونه‌هایی از هاست نیم

ها‌ست نیم‌ می‌تواند نشان دهنده آدرس‌های فیزیکی یا مجازی باشد. در نتیجه، اگر به فکر استفاده از ها‌ست نیم‌ هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی درباره ویژگی‌های آن و البته نمونه‌های مربوط به ها‌ست نیم‌ بدانید تا بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

چند نمونه از ها‌ست نیم‌ در لیست زیر قرار دارد:

  • هاست نیم com به نام میزبان server1.mydomain.com اختصاص داده می‌شود تا از طریق سرور قابل دسترسی باشد
  • نام میزبان youtube.com حاوی هاست نیم youtube.com است
  • نام میزبان dyn.telefonica.de نشان دهنده یک گره شبکه با یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی است که هاست نیم کاملا متفاوتی دارد
  • ایمیل نام میزبان می‌تواند به عنوان نام یک سرور ایمیل داخلی در یک شبکه خصوصی انتخاب شود. همین امر در مورد خدمات FTP و شبکه‌های مجازی نیز صدق می‌کند

ارتباط هاست نیم با بازاریابی آنلاین

ارتباط هاست نیم با بازاریابی آنلاین

هاست نیم مربوط به بازاریابی آنلاین می‌شود، زیرا معمولا بخشی از نام دامنه هستند. به عنوان مثال، بسیاری از سایت‌ها در اینترنت با یا بدون www قابل دسترسی هستند. یک نام میزبان جذاب می‌تواند برای کاربران نهایی نیز یک مزیت باشد. از نظر زیرساخت فنی داخلی، نام‌های میزبان متمایز توصیه می‌شود، به عنوان مثال، قرار است سرویس‌های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همان‌طور که در مورد سرورهای ایمیل یا انتقال فایل‌های FTP وجود دارد.

ها‌ست نیم‌ برتر را از آتنا هاست بخواهید

اگر به دنبال دریافت هاست نیم برتر هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه آتنا هاست در این زمینه استفاده کنید. برای دریافت مشاوره و خدمات، از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی موجود با ما در تماس باشید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *