شما برای اینکه یک وب سایت یا وبلاگ را در اینترنت بالا آورید به یک هاست و دامنه نیاز خواهید داشت. هاست و دامنه از جمله مهمترین اجزای یک وب سایت هستند و بدون آن‌ها اصلا وب سایت و وبلاگی وجود نخواهد داشت. شرکت‌های بسیار زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه فروش هاست و دامنه مشغول فعالیت هستند که یکی از بهترین آن‌ها آتنا هاست است. در آتنا هاست امکان خرید هاست ویندوز ایران، هاست لینوکس ایران، هاست وردپرس ایران، هاست ویندوز آلمان، ثبت دامنه‌ها فارسی و .. وجود دارد. برای دریافت آموزش خرید هاست و دامنه از آتنا هاست با ما همراه باشید.

آموزش خرید هاست و دامنه از آتنا هاست

در این بخش به آموزش خرید هاست و دامنه از آتنا هاست خواهیم پرداخت. همان‌طور که مشاهده کردید، امکان خرید هاست‌های مختلف در آتنا سایت وجود دارد. در ابتدا خرید هاست از آتنا سایت را توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ آموزش خرید دامنه از این سایت می‌رویم.

آموزش خرید هاست از آتنا سایت

همان‌طور که گفتیم در این سایت امکان خرید انواع خرید هاست ویندوز ایران، هاست لینوکس ایران، هاست وردپرس ایران، هاست ویندوز آلمان وجود دارد. مراحل خرید کدام از این هاست‌ها به صورت زیر است.

  • هاست ویندوز ایران

این هاست به شما این امکان را می‌دهد تا از قابلیت‌های منحصربه‌فرد Microsoft استفاده کنید. بهتر است بدانید که هاست ویندوزی که در آتنا سایت ارائه می‌شود با استفاده از Solid CP مدیریت و بهره‌برداری می‌شود. این هاست از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد که امکانات هاست خود را افزایش دهند. البته امکان نصب نرم‌افزارهای مختلف مانند  .net Core Framework، MIME، MSSQL 19 و .. بر روی این سرور وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

برای خرید این هاست کافی است تا وارد وب سایت آتنا سایت به آدرس (https://atenahost.ir/ ) شوید و از قسمت منو (سمت راست بالای صفحه) بر روی گزینه خرید هاست کلیک کنید و سپس از زیر منوی باز شده گزینه هاست ویندوز ایران را انتخاب کنید. در صفحه باز شده جدید، مشخصات سرویس و قیمت آن مشخص شده است. سرویس خود را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید. در مرحله بعد شما باید دامنه وب سایت خود را وارد کنید.

دامنه خود را وارد کنید

دامنه خود را وارد کنید و بر روی ادامه خرید کلیک کنید. اگر دامنه ندارید و می‌خواهید آتنا هاست این کار را برای شما انجام دهد کافی است تا تیک آبی گزینه اول را فعال کنید. بعد از انتخاب دامنه مورد نظر و کلیک بر روی ادامه خرید صفحه پیکربندی هاست برای شما باز خواهد شد.

آموزش خرید هاست و دامنه از آتنا هاست

دوره پرداخت این هاست به‌طور پیش فرض برای یک سال است، اما شما می‌توانید دوره پرداخت خود را بر روی دو یا سه سال تنظیم کنید. با کلیک بر روی افزودن به کارت، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد، در این صفحه جدید دو گزینه مدیریت DNS و عدم نمایش مشخصات شما در Whois وجود دارد.

آموزش خرید هاست از آتنا سایت

در صورت تمایل می‌توانید یکی، هیچکدام یا هر دوی این گزینه‌ها را انتخاب کنید و سپس بر روی به روز رسانی سفارش بزنید. با کلیک بر روی این گزینه شما وارد مرحله تایید سفارش خواهید شد. در این مرحله جزئیات سفارشات شما و مبلغ قابل پرداخت برای شما به نمایش گذاشته شده است. اگر کد تخفیف داشته باشید در این مرحله می‌توانید آن را وارد کنید.

آموزش خرید هاست از آتنا سایت

بعد از تایید موارد بر روی تکمیل سفارش کلیک کنید. در این صفحه شما باید مشخصات خود مانند نام، نام خانوادگی، نام شرکت، آدرس، کد پستی و برخی اطلاعات دیگر را با دقت پر کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات شما باید هزینه قابل پرداخت را پرداخت کنید. آتنا سایت برای شما امکان پرداخت الکترونیک و پرداخت نقدی را فراهم آورده است. یک کادر سفید رنگ در انتهای صفحه وجود دارد که شما می‌توانید هر توضیحی که در مورد خرید هاست خود دارید را وارد کنید. در نهایت شرایط سرویس را بخوانید و موافقت خود را با آن‌ها اعلام کنید. در نهایت بر روی بر روی گزینه تکمیل سفارش کلیک کنید و منتظر تایید بمانید.

نحوه خرید هاست ویندوز در آتنا هاست

*‌ در بالا به‌طور کامل در خصوص نحوه خرید هاست ویندوز در آتنا هاست صحبت کردیم. مراحل خرید هاست لینوکس ایران، هاست وردپرس ایران و هاست ویندوز آلمان مشابه بالا است و شما به این ترتیب می‌توانید، هر کدام از این هاست‌ها را خریداری کنید.

خرید یا ثبت دامنه در آتنا سایت

دامنه یا دامین (Domain) همان آدرس وب سایت شما است. اولین قدم برای راه‌اندازی یک وب سایت خرید یا ثبت دامین است. به یاد داشته باشید که آدرسی که برای وب سایت خود انتخاب می‌کنید، باید کاملا منحصربه‌فرد باشد و دامنه تکراری به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در گذشته تنها امکان ایجاد دامنه‌ها با استفاده از حروف لاتین وجود داشت. اما اکنون با آمدن دامنه جهانی یا همان IDN (Internationalized Domain Names) دیگر نیاز به استفاده از دامنه‌های لاتین وجود ندارد برای مثال شما می‌توانید از دامنه آتناهاست.com را ثبت کنید. امکان ثبت دامنه IDN و دامنه لاتین در آتنا هاست وجود دارد. برای این منظور کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید.

خرید یا ثبت دامنه در آتنا سایت

وارد وب سایت آتنا سایت به آدرس (https://atenahost.ir/ ) شوید و از قسمت منو (سمت راست بالای صفحه) بر روی گزینه خرید دامنه کلیک کنید. اگر مایل به ثبت دامنه فارسی هستید بر روی گزینه IDN کلیک کنید، در غیر اینصورت خرید دامنه را انتخاب کنید.

خرید یا ثبت دامنه در آتنا سایت

ما گزینه خرید دامنه را انتخاب می‌کنیم. با کلیک بر روی این گزینه یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود. اسکرول موس را بچرخانید و به انتهای صفحه بروید. در انتهای صفحه بخش بررسی وضعیت دامنه وجود دارد، دامنه و پسوند مورد نظر (com.، org. و ..) را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه جستجو بزنید. اگر دامنه انتخابی شما موجود باشد، وارد صفحه‌ای به شکل پایین خواهید شد.

خرید یا ثبت دامنه در آتنا سایت

بعد از انتخاب یکی از دامنه‌ها بر روی گزینه افزودن کارت کلید کنید. با کلیک بر روی این گزینه شما وارد قسمت پیکره بندی دامنه‌ها خواهید شد. شما در این مرحله می‌توانید اطلاعات لازم و نام سرورهای خود را برای دامنه وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات مد نظر و به روز رسانی سفارش، شما وارد مرحله تایید سفارش خواهید شد. در این مرحله شما خلاصه سفارش خود را مشاهده می‌کنید. اگر هزینه‌ها و امکانات هاست شما مورد تایید است، بر روی گزینه تکمیل سفارش کلیک کنید. در غیر اینصورت شروع دوباره را بزنید.

خرید یا ثبت دامنه در آتنا سایت

در اخرین مرحله شما باید سفارش خود را کامل کنید. در این صفحه شما باید اطلاعات مختلف مانند نام، نام خانوادگی و .. خود را وارد کنید و مبلغ مورد نظر را نیز پرداخت کنید. با پر کردن تمامی فیلدها و پرداخت هزینه‌ها دامنه برای شما ثبت خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله از آتنا هاست به‌طور کامل در خصوص آموزش خرید هاست و دامنه از آتنا هاست صحبت کردیم. اگر در خصوص هر کدام از این مراحل سوالی دارید در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. البته شما جهت راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *